mandag 10. mai 2010

Familiecollage

Jeg har tidligere også vist collager hvor bilder er overført til tekstil. Trykk her og her hvis du har lyst til å se lignende collager.


Denne gangen fikk jeg i oppdrag fra en venninne å lage en familiecollage. Og da måtte selvfølgelig familiens firbeinte små venner også være med:-)
Sånn ser hele collagen ut:


Har tatt meg litt kunstneriske friheter innimellom og sydd litt navn og border rundt omkring, som både er av dekorative og praktiske grunner. Hvis man har vært litt uheldig med overlappingen av bilder, så kan en liten søm være en fin måte å skjule det på.

Det som er kjekt med slike collager er jo at man kan få plass til mange bilder på liten plass. Veldig greit hvis man har liten veggplass, eller ønsker å samle flere bilder i et større bilde. Samtidig så blir det litt spesielt og annerledes :-)

Ha en fin uke alle sammen!


16 kommentarer:

  1. Kjempestilig Barbro!,
    - og såå mange fine innlegg du har hatt mens jeg har vært borte!:-D
    I`m back!
    Ha en fortsatt fin dag, vi snakkes:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  2. Nydelig! Du er så flink. Jeg lurer litt på hvordan du skriver ord med symaskin? Det ser så 'håndskrevet' ut. Lekkert. Hvordan får du til det?
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. kjempefint!! Jeg har dekorert noen t skjorter og olabukser til eldste for å få en kulere look:) Han ble iallefall super fornøyd:))

    SvarSlett
  4. Nei, sa fint!!! Dette har jeg lyst a prove pa! Virkelig morsomt!

    Ellers takk for morsom kommentar pa bloggen min! Jeg humret og lo godt av deg.. kanskje kakeoppskrifter blir fast mandagsspalte hos meg ;-)

    SvarSlett
  5. Kjempefint! Dette er artig og så blir det flott! Skjønner heller ikke hvordan du skriver så pent på maskin..

    SvarSlett
  6. dette var jo kjempestilig, har også sett andre som du har laget og det er knalltøfft.

    SvarSlett
  7. Du fikser den greia også du. Flott arbeid.

    Er kjempefornøyd med puten og uglen, men må nok ha litt forklaring på det nye bloggoppsettet.

    Klem

    SvarSlett
  8. Hei du.
    Så kult det ble.
    Frøydis.

    SvarSlett
  9. Kjempetøft, liker også å overføre bilder på lin :) Tusen takk for "oppskriften" på applikering. Bare ett spørsmål til, applikerer du på forhånd? Ser du har sånne flotte stikninger rundt blomstene :)

    SvarSlett
  10. Så flott det ble! Det må være moro å ha en sånn fin collage på veggen!

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  11. Så artig. Kjempe flott var det.

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  12. Det ble råstilig!

    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  13. Hva du kan! (Er det noe du IKKE kan?)

    SvarSlett
  14. Så stilig med tekstil-collage!!

    Så snill du er som vil sy putetrekk!! Kom på at hvis du helst vil slippe å sy trekket, så kan du jo lage motivet som skal være på puten, så kan jeg sy det på trekket selv. Det går helt bra!! Jeg ønsker med i så fall elefanter i turkis-og bruntoner!!! Hvis du ikke vil oppgi prisen her, så kan du sende meg mail på: krieik(at)me.com

    Klem!!

    SvarSlett
  15. Kjempefint! En helt spesiell måte å ha familiebilder på.

    SvarSlett